Sídlom odboru riadenia implementácie projektov vôd (ORIP V) je Bratislava.
ORIP V v rámci ukončovania OP ŽP PO 2007-2013 zabezpečuje činnosti súvisiace predovšetkým s monitorovaním projektov OP ŽP, a to najmä:
agendu spojenú so zmluvami o poskytnutí NFP (dodatky k zmluvám, odstúpenia od zmluvy);
monitorovanie implementovaných projektov v období udržateľnosti;
spracovanie žiadosti o zmenu projektov v období udržateľnosti;
evidencia a aktualizácia údajov v ITMS, vrátane poskytovania dát a vstupných zostáv RO pre OP ŽP;
výkon kontroly projektov na mieste, vypracovanie správ z týchto kontrol v rámci projektov v období udržateľnosti;
v prípade zistenia nezrovnalosti riešenie, dokumentácia a administrácia identifikovaných nezrovnalostí vrátane finančného vysporiadania, v súlade s legislatívou a ďalšou riadiacou dokumentáciou, kontrola generovania príjmu z projektu v zmysle čl. 55 Nariadenia rady (ES) 1083/2006 ak relevantne;
archivácia projektových spisov (zaznamenávanie, uchovávanie a ukladanie dokumentov), vrátane ich poskytnutia pre účely konaní pred príslušnými orgánmi verejnej správy, EÚ a súdmi, ako aj ich poskytnutia oprávneným osobám na výkon kontroly/auditu;
vypracovanie a administrovanie návrhu písomného stanoviska s prevádzkovaním majetku nadobudnutého alebo zhodnoteného z NFP prijímateľovi;
spolupráca s ostatnými odbormi SORO pri vypracovaní a aktualizácii IMP SORO.
ORIP V v rámci implementácie OP KŽP PO 2014 -2020 zabezpečuje činnosti súvisiace s realizáciou projektov, a to najmä:
príprava a uzatváranie zmlúv o poskytnutí NFP, vrátane Zmlúv o poskytnutí NFP v prípade, ktorých je Prijímateľom SAŽP;
monitorovanie projektov podľa právnych dokumentov pre OP KŽP;
administrácia zmenového konania, rozhodovanie o zmenách a uzatváranie dodatkov k zmluvám o poskytnutí NFP;
vypracovanie podkladov pre prípravu odhadu očakávaných výdavkov;
vypracovanie podkladov pre prípravu vyhlásenia o vierohodnosti podľa čl.125 ods.4 písm. e) všeobecného nariadenia;
výkon finančnej kontroly projektov počas celej doby platnosti a účinnosti Zmlúv o poskytnutí NFP formou AFK alebo FKnM, zahŕňajúcu finančnú kontrolu VO, AFK ŽoP (okrem kontroly vykonávanej PJ OP KŽP) ako aj finančnú kontrolu iných skutočností (napr. dodania predmetu plnenia), ako aj AFK ŽoP- FN;
prevencia, odhaľovanie, zisťovanie a poskytovanie súčinnosti pri riešení nezrovnalostí a prijímaní nápravných opatrení;
poskytovanie súčinnosti pri príprave stanovísk a prijímaní nápravných opatrení vo vzťahu k identifikovaným kontrolným/auditným a certifikačným zisteniam;
vypracovanie príslušných častí výročnej a záverečnej správy o vykonávaní OP KŽP a ich predkladanie RO pre OP KŽP, ako aj vypracovanie správ, resp. podkladov v zmysle požiadaviek EK, CKO, ÚV SR, RO pre OP KŽP a iných subjektov;
vypracovanie pokladov pre prípravu Plánu hodnotení OP KŽP a ich implementácia v súlade s požiadavkami RO pre OP KŽP, CKO;
vypracovanie podkladov do Súhrnnej správy o aktivitách hodnotenia a výsledkoch hodnotení;
výkon kontroly verejného obstarávania, pokiaľ bola stanovená ako podmienka rozhodnutia o schválení ŽoNFP, ktorá musí byť splnená a overená pred uzatvorením Zmluvy o poskytnutí NFP;
zabezpečovanie agendy horizontálnych princípov v rámci OP KŽP v pôsobnosti SO v súlade s požiadavkami vyplývajúcimi z platného Systému riadenia EŠIF a príslušnej dokumentácie gestorov horizontálnych princípov;
zber údajov o implementácii OP KŽP a vypracovávanie podkladov podľa usmernení a požiadaviek RO pre OP KŽP, resp. PJ definovanej v čl.6 ods. 3 Zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom v platnom znení;
zadávanie, evidencia a aktualizácia údajov v pôsobnosti SO do ITMS2014+, vrátane poskytovania dát a vstupných zostáv v oblasti implementácie, monitorovania a hodnotenia;
evidovanie a uchovávanie (archivácia) dokumentácie súvisiacej s vykonávaním úloh vyplývajúcich zo Zmluvy o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom a jej poskytovanie na účely konaní pred príslušnými orgánmi verejnej správy, EÚ, súdmi a osobám oprávnenými na výkon kontroly/auditu.