Štartuje ďalší ročník kampane v prospech udržateľnej mobility
Po ukončení registrácie do kampane Do práce na bicykli je tu ďalšia možnosť, ako podnietiť zmenu správania obyvateľov v prospech aktívnej mobility, verejnej dopravy a iných čistých, inteligentných dopravných riešení. Od dnešného dňa majú samosprávy, verejné aj mimovládne organizácie jedinečnú príležitosť prihlásiť sa do Európskeho týždňa mobility a týmto spôsobom predstaviť aktivity nielen v prospech zlepšovania udržateľných foriem dopravy, ale aj v prospech zlepšovania kvality života obyvateľov. Témou tohtoročnej kampane je SAVE ENERGY - ŠETRI ENERGIU.
Každý rok od 16. do 22. septembra sa tisíce miest a obcí z celej Európy zapájajú do aktivít a podujatí na zlepšenie dopravy a mobility vo svojich sídlach. Cieľom Európskeho týždňa mobility (ETM) je motivovať mestá a obce na zavádzanie ekologických a inteligentných dopravných riešení, ktoré zlepšujú dostupnosť obyvateľov a znižujú negatívne dopady z dopravy na životné prostredie. Výnimkou nie je ani Slovensko, ktoré sa do kampane pravidelne zapája a nebude chýbať ani v tomto ročníku. Najväčšia európska kampaň na podporu udržateľnej mobility dokázala u nás vlani motivovať k účasti až 64 samospráv a 35 organizácií. „Udržateľná doprava je ilustračným príkladom, že ochrana životného prostredia, ochrana kvality ovzdušia nie je ničím iným, ako ochranou samotného zdravia ľudí. Európsky týždeň mobility je rovnako príležitosť ukázať, že nám všetkým záleží na zmene k lepšiemu a preto sme ochotní začať sami od seba,“ povedal Milan Chrenko, minister životného prostredia SR.
Kampaň na národnej úrovni od roku 2014 koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP). Generálny riaditeľ SAŽP Michal Maco touto cestou vyzýva, aby sa do kampane ETM 2023 neváhali prihlásiť nielen samosprávy, ale aj rôzne inštitúcie, verejné a mimovládne organizácie, školy, súkromné firmy, centrá voľného času či prevádzkovatelia verejnej dopravy. Práve tieto subjekty totiž dokážu zavádzať opatrenia, zabezpečiť propagáciu kampane v rámci komunity a zvýšiť tak motiváciu obyvateľov pridať sa a byť jej súčasťou. „SAŽP je pripravená pomôcť a metodicky usmerniť pri registrácii, príprave programu, ako aj pri navrhovaní opatrení, ktoré smerujú k udržateľnej doprave a zlepšovaniu ovzdušia. A to všetkým, ktorí majú záujem sa ku kampani tento rok oficiálne pripojiť,“ uviedol.
Témou Európskeho týždňa mobility pre rok 2023 je „Šetri energiu“. Má upriamiť pozornosť na zníženie používania fosílnych palív v každodennom živote. Dosiahnuť sa to dá zmenou zvyklostí a dopravného správania obyvateľov. Práve kampaň ETM vytvára priestor povzbudiť ľudí, aby namiesto autom, išli napríklad do obchodu pešo či na bicykli. Registrácia do kampane je možná prostredníctvom webového sídla www.eurotm.sk. „Verím, že v tomto roku sa k myšlienke kampane prihlási ešte viac samospráv ako to bolo v minulosti. A v spolupráci s organizáciami a inštitúciami vo svojich sídlach pripravia pre obyvateľov množstvo podujatí a zavedú množstvo opatrení, ktoré budú znižovať potrebu obyvateľov pohybovať sa autom,“ uviedla národná koordinátorka kampane Andrea Štulajterová s tým, že registrácia do ETM 2023 je už spustená.
Vyhlasovateľom kampane je Ministerstvo životného prostredia SR. Mediálnymi partnermi kampane ETM sú: Rádio Lumen, RTVS – štúdio Banská Bystrica, Rádio Regina Východ, Rádio Regina Západ a Rádio Regina Stred. Kampaň je možné sledovať aj na Facebooku a Instagrame. Viac informácií nájdete na www.eurotm.sk. Kontakt na koordinátorku kampane: Andrea Štulajterová /mobil: +421 904 101 822, e-mail: stulajterova@gmail.com.
Foto: Národná súťaž o Cenu ETM 2022
Fotogaléria
Ďalšie novinky
16. 4. 2024
Participatívne stretnutie v Púchove
11. 4. 2024
Vieme, čo jeme?
10. 4. 2024